Βιογραφικό

H Μαρία Κώστα – Ζώτου Ειδική Παιδαγωγός, μητέρα και σύζυγος αφιερώνει ποιοτικό χρόνο στην οικογένειά της και έχει ως όραμα στην ζωή της να παρέχει υψηλού επιπέδου εκπαίδευση σε παιδιά. Για το σκοπό αυτό επιμορφώνεται συνεχώς και παρακολουθεί όλες τις σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στην Ειδική Διαπαιδαγώγηση.

Η ίδια είναι αριστούχος απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων. Στα πλαίσια των προπτυχιακών της σπουδών ασχολήθηκε σε εθελοντική βάση με μαθητές που είχαν διαγνωστεί με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες , Νευρολογικές και Ψυχοσυναισθηματικές διαταραχές τόσο σε σχολεία Γενικής Αγωγής όσο και Ειδικής. Η διπλωματική της εργασία αναφερόταν σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες με έμφαση στα Μαθηματικά, χορηγώντας ένα τεστ, το οποίο είχε αναπτυχθεί με βάση το Αναλυτικό Πρόγραμμα σπουδών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι μεταπτυχιακές της σπουδές πραγματοποιήθηκαν στο πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πατρών-Λευκωσίας στο τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καθώς και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο τομέα των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Ακόμη, έχει λάβει πιστοποίηση από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στη μαθησιακή παρέμβαση τόσο στη Γλώσσα όσο και στα Μαθηματικά.

Έχει λάβει επάρκεια στη χορήγηση, βαθμολόγηση και ερμηνεία των εξεταστικών αποτελεσμάτων σταθμισμένων τεστ διάγνωσης μαθησιακών δυσκολιών, όπως το ΑΘΗΝΑ ΤΕΣΤ, το τεστ ΠΛΑΣΗ, το τεστ Δυσλεξίας, Τεστ Ανάγνωσης – Τεστ Α, το ΛΑΜΔΑ ΤΕΣΤ , στα ψυχομετρικά εργαλεία Detroit Test, Λα-Τω, Κριτήριο Πρώιμης Μαθηματικής Επάρκειας της Ουτρέχτης, Κριτήριο Μαθηματικής Επάρκειας καθώς και στα 12 εργαλεία διερεύνησης και αξιολόγησης του ΥΠΕΠΘ.

Ταυτόχρονα έχει την πιστοποίηση στην αξιολόγηση της σχολικής ετοιμότητας νηπίων, τα οποία προορίζονται να φοιτήσουν στην Α΄ Δημοτικού χορηγώντας το σταθμισμένο τεστ Ανιχνευτικής Δοκιμασίας σχολικής ετοιμότητας Α΄ Τεστ και στο σχεδιασμό προγραμμάτων προετοιμασίας νηπίων για την εισαγωγή τους στο Δημοτικό.

Έχει ειδικευτεί σε προγράμματα ενδυνάμωσης της συγκέντρωσης των παιδιών με νευρολογικές διαταραχές καθώς είναι πιστοποιημένη από το Autism Centre της Μ. Βρετανίας στη μέθοδο Attention Autism Program καθώς και σε προγράμματα ενίσχυσης της κοινωνικοποίησης των παιδιών μέσω του προγράμματος Lego –based therapy / Bricks for Autism.

Έχει επιμορφωθεί σε προγράμματα εντοπισμού και αποκατάστασης των μαθησιακών δυσκολιών, στο σχεδιασμό εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης, στη κατασκευή κατάλληλων ανά παιδί παιδαγωγικών δραστηριοτήτων, σε τεχνικές στη διαχείριση της διαταραχής ελλειμματικής προσοχής και στην ανεύρεση του κατάλληλου τύπου μάθησης για την οργάνωση της σχολικής μελέτης.

Έχει εκπαιδευτεί σε τεχνικές και μεθόδους παρέμβασης, όπως Makaton, Pecs, PRT- Pivotal Response Treatment και στη χρήση Ανιχνευτικού Εργαλείου MCHAT R/F. Social Stories, Comic Strip και TEACCH. Έχει εκπαιδευτεί στις Εφαρμογές Συμπεριφοριστικού Μοντέλου – ABA. Είναι πιστοποιημένη συνοδός παράλληλης στήριξης μαθητών από τη Πανελλήνια Ένωση Συνοδών Παράλληλης Στήριξης.

Εργάζεται ως ειδική παιδαγωγός έχοντας αναλάβει παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες, ΔΕΠΥ, Νοητική Υστέρηση, Αυτισμό, Δυσπραξία, Δυσκολίες λόγου και ομιλίας.

Είναι επιστημονικά υπεύθυνη στα Διεπιστημονικά Κέντρα «Διά…λόγου Τέχνη». Είναι επόπτρια εκπαιδευτικών Ειδικής και Γενικής Αγωγής. Επίσης, είναι εισηγήτρια σεμιναρίων ειδικής αγωγής με θεματολογία: Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα και Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

Είναι αρθρογράφος στην ιστοσελίδα infokids.gr έχοντας δική της στήλη «Από το Α….ΣΤΟ Ω» , δίνοντας συμβουλές για την αντιμετώπιση τόσο των μαθησιακών δυσκολιών όσο και των διάφορων συμπεριφορών που εμφανίζουν τα παιδιά , όπως και στις εφημερίδες LIFE Περιστερίου και Peristeri News, έχοντας ως στόχο τη σχολική τους επιτυχία και την υγιή συναισθηματική τους ανάπτυξη.