Υπερκινητικότητα-Ελλειματική Προσοχή

Η δυνατότητα της συγκέντρωσης ενός παιδιού είναι βασική στη μάθηση. Ένα παιδί που δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σε αυτό που βλέπει, που αισθάνεται, δεν μπορεί και να το μάθει. Όταν λοιπόν ένα παιδί έχει διάσπαση προσοχής, στην ουσία κινδυνεύει να μείνει πίσω σε όλες τις γνωστικές και μαθησιακές δραστηριότητες, ακριβώς γιατί η προσοχή είναι προϋπόθεση της μάθησης. Είναι σημαντικό να αφυπνίσουμε και να εξασκήσουμε την προσοχή του παιδιού. Αυτή η ικανότητα, απαραίτητη στη μάθηση, θα του επιτρέψει να συγκεντρώνεται και να αποστηθίζει τα μαθήματα του.

Βελτίωση της σχολικής επίδοσης:

  • Το παιδί θα ήταν καλό να κάθεται στις πρώτες σειρές, ανάμεσα από δύο ήσυχα παιδιά, όπου δεν θα υπάρχουν αιτίες για να αποσπάσουν την προσοχή.
  • Η δασκάλα χρειάζεται να δίνει στο παιδί καθαρές και αναλυτικές οδηγίες καθώς και να ενημερώνει συνεχώς τους γονείς για την απόδοση του παιδιού.
  • Χρειάζεται ειδική προσοχή από τους δασκάλους του σχολείου, σε συγκεκριμένες στιγμές όπως όταν μπαίνουν τα παιδιά στη τάξη ή στις σχολικές εκδρομές

Σωστό διάβασμα στο σπίτι

  • Είναι απαραίτητο να τηρείτε ένα αυστηρό καθορισμένο πρόγραμμα, μια ρουτίνα στο σπίτι (συγκεκριμένη ώρα και συγκεκριμένος χώρος διαβάσματος), ώστε να εξασφαλιστεί ηρεμία στο παιδί.
  • Χρειάζεται να διδαχτεί κανόνες για μέσα στην τάξη αλλά και προσωπικούς κανόνες κανόνες.
  • Καλό θα ήταν να μάθει να φτιάχνει μια λίστα.
  • Είναι προτιμότερο να μάθει να σπάει τις μεγάλες εργασίες σε μικρότερες.
  • Καλό θα ήταν να μάθει την κατανομή του χρόνου.
  • Να θυμάστε ότι η μελέτη των μαθημάτων γίνεται πιο εύκολη , όταν απομακρύνουμε οτιδήποτε αποσπά την προσοχή του παιδιού.

Αύξηση της προσοχής

  • Είναι απαραίτητο ο τρόπος διδασκαλίας να είναι ζωντανός και ενθουσιώδης και να διαφοροποιούνται η φωνή , ο τόνος και οι διδακτικές μέθοδοι.
  • Είναι σημαντικό να είστε περιεκτικοί και ακριβείς και να δίνετε τις οδηγίες σας με απλά βήματα.
  • Καλό είναι να κάνετε ερωτήσεις ώστε να ελέγχετε αν κατάλαβε σωστά τις οδηγίες που του δώσατε.
  • Μπορείτε να παίξετε το παιχνίδι Τρίλιζα
  • Μπορείτε να αγοράσετε το παιχνίδι ΣΚΟΡ 4.

Η στάση των γονιών:

Οι γονείς ίσως θα πρέπει να εκπαιδευτούν από τον ειδικό, ώστε να μάθουν να αντιμετωπίζουν σωστά το παιδί. Οι γονείς πρέπει:

  • Να έχουν προσδοκίες ανάλογες με τις δυνατότητες του παιδιού.
  • Να έχουν υπόψη τους ότι το παιδί χρειάζεται ενθάρρυνση, έπαινο και αποδοχή από αυτούς. Πρέπει να επιβραβεύουμε ακόμα και την παραμικρή θετική συμπεριφορά του παιδιού. Προσπαθήστε μεθόδους κατά τις οποίες ανταμείβετε το παιδί με ένα «βραβείο» ώστε να τον βοηθήσετε να μειώσει τον χρόνο μέσα στον οποίο ολοκληρώνει μία δραστηριότητα.
  • Να έχουν κατά νου ότι το παιδί ξεχνά πολύ εύκολα τις οδηγίες ή τις απαγορεύσεις.
  • Σε περιπτώσεις έντασης, προσπαθούν να του στρίψουν αλλού την προσοχή, ώστε να αποφεύγονται οι αντιπαραθέσεις που δεν οδηγούν πουθενά.
  • Να λαμβάνουν υπόψη ότι η μελέτη των μαθημάτων γίνεται πιο εύκολη, όταν απομακρύνουν οτιδήποτε αποσπά την προσοχή του.
  • Να έχουν υπόψη τους ότι τα υπερκινητικά παιδιά θέλουν περισσότερο χρόνο για να ολοκληρώσουν μία εργασία.
  • Να μην ξεχνούν ότι , μετά από κάποια δύσκολη ή κουραστική φάση εργασίας, για παράδειγμα ύστερα από 20 λεπτά συνεχούς δουλειάς, καλό θα ήταν να δίνεται στο παιδί η δυνατότητα να ασχοληθεί με κάποια ευχάριστη δραστηριότητα.
  • Να θυμούνται ότι, επειδή τα υπερκινητικά παιδιά έχουν ανάγκη να εκτονώσουν την ενεργητικότητα τους, είναι καλό να ασχολούνται με την κολύμβηση , το στίβο ή άλλα αθλήματα.

Συνήθειες και καθημερινές συμπεριφορές των παιδιών με Υπερκινητικότα- Ελλειματική Πρoσοχή:

  • Το παιδί μπορεί να φωνάζει, να κάνει έξυπνα σχόλια
  • Αγγίζει, χτυπά πράγματα, κάνει νευρικές κινήσεις και χασομερά
  • Δεν τα πάει καλά με τις αλλαγές
  • Αντιδρά υπερβολικά σε πειράγματα στην παιδική χαρά
  • Είναι αργός στην αντιγραφή πληροφοριών
  • Ξεχνά τα βιβλία ασκήσεων
  • Ξεχνά τα μηνύματα για το σπίτι
  • Έχει δυσκολία στο να ξεκινά κάποια εργασία
  • Χρειάζεται αυστηρή δόμηση του διαβάσματος
  • Παρασύρεται εύκολα και κατηγορείται εύκολα
  • Χάνεται, μένει παραπίσω, χάνει το ενδιαφέρον του.