Στις μέρες μας κυριαρχεί το κυνήγι του άριστα και γίνεται εμφανής η έντονη πίεση που δέχονται τα παιδιά για τις σχολικές επιδόσεις τους καθώς και η πεποίθηση του κάθε γονέα να είναι άριστο το δικό του το παιδί. Καλλιεργείται λοιπόν η βαθμοθηρία χωρίς να υπάρχει κάποιο ουσιώδες ενδιαφέρον για μάθηση και απόκτηση νέων γνώσεων. Οι γονείς συχνά σκέφτονται με βάση τις δικές τους φιλοδοξίες χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τα θέλω και τις δυνατότητες των παιδιών τους με αποτέλεσμα όταν οι έλεγχοι προόδου φτάνουν στα σπίτια των παιδιών να αναπτύσσονται διάφορα συναισθήματα…άλλοι τα πήγαν άριστα ενώ άλλοι μέτρια. Το μόνο που μπορούν να σκεφτούν τα παιδιά είναι ο εξάψαλμος που θα ακολουθήσει και οι ανάλογες συνέπειες που θα υποστούν κατά τη περίοδο των Χριστουγεννιάτικων διακοπών.

Τι πρέπει να κάνετε για να βοηθήσετε το παιδί σας που δεν έφερε τους αναμενόμενους βαθμούς χωρίς να το προσβάλετε και να το κάνετε να αναπτύξει αρνητικά συναισθήματα τόσο για τον εαυτό του όσο και για το σχολείο;;;

  • Αποφύγετε τις φωνές και τις προστριβές με το παιδί σας

Μέσα από τις φωνές, τις τιμωρίες και τις απειλές δεν θα βοηθήσετε το παιδί σας να διαβάσει έτσι ώστε να φέρει να καλύτερους βαθμούς στο επόμενο τρίμηνο αλλά αντιθέτως θα ενισχύσετε το παιδικό άγχος, το οποίο δεν συνδράμει θετικά στην επίτευξη της σχολικής επιτυχίας. που Ενδέχεται το πρώτο διάστημα να δείξει ότι προσπαθεί υπό την απειλή ίσως ότι θα του πάρετε το tablet αλλά με τη πάροδο του χρόνου δεν θα έχει ισχύ αυτή η απειλή. Ίσως βρείτε άλλη απειλή αλλά ούτε και αυτή θα επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν το παιδί δεν επιθυμεί να διαβάσει δεν θα διαβάσει. Είναι προτιμότερο να συζητήσετε με το παιδί σας για το τι φταίει, χωρίς να μεταδώσετε το άγχος και την απογοήτευση σας. Μέσα από μία φιλική και ήπιων τόνων συζήτηση θα μπορέσετε να εντοπίσετε από κοινού τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί σας και να εφαρμόσετε τις ανάλογες στρατηγικές.

  • Μην συγκρίνετε το παιδί σας με άλλους

Το κάθε παιδί αποτελεί μία ξεχωριστή, μοναδική οντότητα με τις δικές του δυνατότητες και αδυναμίες, με τα δικά του ταλέντα και ενδιαφέροντα. Μία ενέργεια σύγκρισης μέσα στην αγανάκτηση σας απλά θα εντείνει τη κατάσταση και θα διαμορφώσει στο παιδί σας μία χαμηλή αυτοπεποίθηση και μία αρνητική αυτοεκτίμηση. Τονίστε στο παιδί σας ότι οι βαθμοί δεν αποτελούν το παν αλλά από τη στιγμή που καταβάλλει προσπάθειες θα ήταν καλό να αναμένουμε και τα ανάλογα αποτελέσματα. Στόχος μας δεν είναι να υποβαθμίσουμε το παιδί μας αλλά να προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε τι ακριβώς το δυσκολεύει για να το διορθώσουμε.

  • Ενθαρρύνετε και επιβραβεύστε το παιδί σας για τους βαθμούς του

Μπορεί οι βαθμοί να μην ήταν αυτοί που αναμένατε εσείς, έχοντας υψηλές προσδοκίες από τα παιδιά σας, αλλά παρόλα αυτά αντικατοπτρίζουν τις προσπάθειες που κατέβαλαν τα παιδιά σας για να τους αποκτήσουν. Οι βαθμοί αυτοί όμως είναι του πρώτου τριμήνου και αποτελούν τη βάση για να βελτιωθούν στο επόμενο τρίμηνο. Επιβραβεύστε λοιπόν τη προσπάθεια των παιδιών σας και ενθαρρύνετε τα να συνεχίσουν τις προσπάθειες για να πετύχουν έναν υψηλότερο βαθμό στο μέλλον χωρίς να αναπτύξετε αρνητικά συναισθήματα για τη μελέτη και γενικά για το σχολείο.

  • Επικοινωνήστε με τον εκπαιδευτικό της τάξης

Ο δάσκαλος του παιδιού σας είναι το άτομο που γνωρίζει καλύτερα από το καθένα τις δυνατότητες και τα μαθησιακά κενά του παιδιού σας. Επιδιώξτε λοιπόν τακτικές συναντήσεις μαζί του έτσι ώστε αυτή τη φορά να είστε σε θέση να βοηθήσετε το παιδί σας στα σημεία που χωλαίνει.

  • Ζητήστε τη βοήθεια ενός εκπαιδευτικού για τη σχολική μελέτη

Σε περίπτωση που δεν είστε σε θέση να βοηθήσετε εποικοδομητικά το παιδί σας για να καλύψει τα πιθανά μαθησιακά του κενά και γενικά θεωρείτε ότι δεν μπορείτε να διαβάζετε με σωστό τρόπο το παιδί σας, απευθυνθείτε σε ένα κέντρο μελέτης. Είναι σημαντικό να τονιστεί πως θα ήταν προτιμότερο να μην δημιουργείται προστριβές με το παιδί σας για θέματα μελέτης και να χάνεται η εμπιστοσύνη και η υγιής σχέση που θα πρέπει να έχετε. Γι’ αυτό είναι καλύτερη επιλογή να αναλάβει άλλος αυτό το ρόλο.

  • Ελέγξτε την ύπαρξη Μαθησιακών Δυσκολιών

Αν παρά τις προσπάθειες που έχετε καταβάλει το παιδί συνεχίζει να μην μπορεί να ανταποκριθεί με επιτυχία στις σχολικές απαιτήσεις, τότε ίσως θα έπρεπε να επισκεφτείτε ένα διεπιστημονικό κέντρο ειδικών θεραπειών. Έτσι θα μπορέσουν να διαγνωστούν οι πιθανές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας, ψυχολογικές διαταραχές κ.α.) που οδηγούν αρκετές φορές σε χαμηλή σχολική επίδοση και το παιδί σας δεν είναι σε θέση να ακολουθεί το ρυθμό μάθησης της υπόλοιπης τάξης. Μέσα από ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα το παιδί σας θα μπορέσει να καλλιεργήσει τις ανάλογες δεξιότητες και να βελτιώσει τη σχολική του επίδοση.

Τόσο εσείς όσο και τα παιδιά θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι αυτό που έχει αξία δεν είναι μόνο οι βαθμοί αλλά κυρίως η ψυχική ολοκλήρωση και ευτυχία των παιδιών σας. Η βελτίωση των παιδιών σας θα έρθει μέσα από μία φιλική και χαλαρή σχέση που θα αναπτύξετε μαζί τους ακολουθώντας το ανάλογο πρόγραμμα που χρειάζονται και ενθαρρύνοντας τα να συνεχίζουν να προσπαθούν. Στο κάτω κάτω της γραφής δεν παίζει τόσο σημαντικό ρόλο το 7 ή το 8 που πήρε το παιδί σας στα Μαθηματικά ή στη Γλώσσα αλλά το γεγονός ότι θα συνεχίσει να καταβάλει προσπάθειες για να πετύχει ένα καλύτερο βαθμό και δεν τα παράτησε στη πρώτη δυσκολία.